Balans uma i tela je tema koja postaje sve važnija, jer živimo u vreme eksplozije nezadovoljstva, stresa i depresije. Ljudi danas tragaju za odgovorima kako da pomognu sebi da se osećaju bolje. Svakodnevno i tokom slobodnih dana.

Praznici bi trebalo da budu dani kad postajemo bliskiji s onima koje volimo, partnerima, porodicom i prijateljima. Dani za odmor, opuštanje i radost. Ali, nije svima tako.

Slušam pesmu Zima Đorđa Miljenovića (Wikluh Sky) i razmišljam o ljudima kojima praznici donose loše raspoloženje. Pritisak da uživaju tačno određenih dana, da izlaze, druže se, primaju goste, idu u nabavku kad jedva može da se uđe u prodavnicu, da traže parking i mile ulicama u vrema kad se zbog gužve u saobraćaju jedva stiže bilo gde. Noćna mora.

Ako vam pomisao na još jednu novu godinu izaziva nelagodu, a pogled na ukrase prezir umesto radosti, znajte da niste sami. Postoji mnogo ljudi kojima praznici donose tugu, osećanje usamljenosti i anksioznost.

Da biste narednih dana povratili balans uma i tela, neophodno je da odlučite da ove godine nećete da preuzimate više odgovornosti nego što vam prija. Znam da nije lako postaviti jasne granice i izreći tu malu moćnu reč „ne“, ali u tome možete da dobijete moju pomoć i podršku.

Balans uma i tela, nekoliko praktičnih saveta

1. Balans tela

Ne, vi ne morate da živite u ekstremima. Ne morate da ostajete na žurkama do jutra, da se prejedate, pijete ogromne količine alkohola, prespavate ceo dan, ne izlazite iz kuće 3 neradna dana.

Čovek ima kontrolu nad sobom, mnogo toga je stvar ličnog izbora. Trudite se da jedete i da se krećete/vežbate kao i obično ili da se što pre vratite uobičajenom režimu.

Uzimajte vitamine, minerale, terapiju (lekove za pritisak, antidepresive) redovno i nemojte da pijete i jedete ono što znate da loše utiče na vas.

2. Balans dnevnog rasporeda

Naučite da kažete „ne“ pozivima za aktivnosti koje vam ne prijaju. U redu je da priznate sebi da ne možete baš sve da postignete. Izaberite ono što vam je bitno i ugodno i ne osećajte krivicu zbog toga što niste svuda stigli.

S ljudima s kojima se niste videli tokom praznika, možete da se vidite i kasnije, određujući slobodno vreme koje ćete kvalitetno provesti s njima.

3. Balans informacija

Tokom prazničnih dana što manje vremena provodite ispred televizora. Predahnite od informacija koje dobijate putem medija i društvenih mreža. Zanemarite reklame korporacija koje su jedva dočekale Božić i Novu godinu da isprazne svoje magacine.

Isključite TV i radio i uživajte u dobroj muzici ili tišini, sami ili s onima koje volite. Društvene mreže koristite pametno, za informisanje o stvarima koje vas zaista interesuju.

4. Finansijski balans

Čim isključite TV i fokus pomerite na osobe i stvari koje su vam važne, imaćete više volje i energije da se posvetite traganju za kvalitetnim poklonima. Kreativni mali preduzetnici proizvode u malim serijama i pažnju posvećuju kvalitetu proizvoda i usluga.

Odredite budžet, napravite spisak, pripremite se i držite se plana. Nema potrebe da kasnije budete ljuti na sebe zato što vas je obuzela praznična potrošačka euforija.

5. Balans uma

Ako ustanete ujutro ranije samo 15-20 minuta i to vreme provedete u meditaciji, već ste na pola puta da uspostavite balans u svom životu. Naročito ako meditirate i ujutro i uveče.

U ovom polju mogu da vam pomognem, bilo da ste početnici ili ste zastali u nekom trenutku svog života. A na internetu možete da pronađete puno izvora i vođenih meditacija.

6. Balans emocija

Zimski praznici su posebno lepo doba godine. Ali, koliko god da su ispunjeni radošću, kraj je godine i preispitujemo se gde smo i kako smo. Nagli prekid svakodnevne jurnjave i obaveza mogu da izazovu tugu, strahove, pa i osećanje usamljenosti.

Ima jedna stvar koju odmah možete da učinite za sebe, a to je da se fokusirate na pozitivno u prethodnoj godini. Koliko god da ste opterećeni samo onim stvarima koje su krenule po lošem, sigurno ste doživeli mnogo više prijatnih i uspešnih trenutaka. Zapišite ih.

Možda se vi osećate odlično, ali je neko blizak vama nedavno izgubio nekog ili ima drugi razlog zašto se ne oseća dobro tokom praznika. „Jedna od najvažnijih stvari koje možete da učinite jeste da pokažete ljudima da nisu sami“, rekla je Šenon Adler. Dobra je prilika da je poslušate.

7. Balans stresa

Postoji mnogo načina da upravljate stresom. Kako postići balans uma i tela detaljno govorim na seminaru Terapija srećom. Za članak je prigodno da navedem nekoliko instant rešenja, poput šetnje, aromaterapije, nekoliko dubokih udaha i izdaha, muzike koja opušta.

Na kraju želim da vas podsetim da duh praznika nije u poklonima, nego u osećanju prijatnosti i bliskosti. Razmislite da li bi nekog obradovalo pismo, predmet koji sami izradite ili iskren razgovor s puno smeha, u kojem ste posvećeni sagovorniku umesto obaveštenjima na mobilnom telefonu.