Svako od nas ima različitu ideju kako hygge aktivnost treba da izgleda. Za neke će to biti trčanje u šumi, a za druge večera s prijateljima. Šta god da je u pitanju, to mora da bude nešto čemu možemo da se posvetimo i što nas ispunjava radošću.

Život se odvija veoma brzo u današnje vreme. Žurimo da bismo stigli da završimo sve obaveze u toku dana. Preplavljeni smo informacijama iz čitavog sveta. Televizor je uključen sve vreme, a mobilni telefon ne prestaje da se oglašava. Zbog svega toga imamo osećanje da vreme suviše brzo prolazi.

hygge-aktivnostiMožemo da osmislimo različite aktivnosti koje će biti predah od svakodnevne užurbanosti. Odlazak u bioskop, šetnja van grada, topla čokolada s prijateljima. Sve te male stvari, kako ih nazivamo, zapravo su velika pomoć u prevenciji stresa i iscrpljenosti.

Hygge nije sam po sebi sreća.To može da bude jedan od puteva ka sreći. Predlažem da isprobate koliko vam prijaju aktivnosti koje predlažem. Pišite mi ukoliko želite da zakažete individualnu sesiju na kojoj ćemo razgovarati kako iskoristiti životne izazove za lični razvoj. Moj email je natasa.vukmirovic.hygge@gmail.com

5 hygge aktivnosti koje će vas ispuniti životnom radošću

  1. Organizujte druženje sa sobom samimPostoji nešto što svako od nas može da učini. Odvojite vreme da razmislite o svom životu. Usporite. Zastanite. Sretnite se sa samim sobom. Kako se osećate zapravo? Koja je to jedna stvar koju biste odmah mogli da promenite da biste se osećali bolje? Zapišite. Stručnjaci preporučuju da uvek zapišemo razmišljanja o svom životu. Možete da poklonite sebi divnu svesku u koju ćete zapisivati svoje misli.
  2. Isključite da biste se povezaliKad organizujete druženje s prijateljima ili porodicom – isključite telefone. Ili bar isključite ton kojim se telefon oglašava svaki put kad vam stigne neko obaveštenje ili poruka. Isključite televizor. Muzika neka ne bude preglasna – da bismo zaista čuli jedni druge. I povezali se međusobno. Neka druženje ne bude samo formalnost ili dužnost koju moramo da obavimo. Birajte ljude u čijem se društvu osećate prijatno i koji vas ispunjavaju radošću.
  3. Probajte drugačiju hranuPredrasude i pogrešna uverenja su često prepreka koju treba da uklonimo da bismo živeli srećnije. Za početak, najlakše je da probamo neku novu hranu: falafel, marmeladu od narandže, namaz od sitnog sira sa kaparima i sušenim paradajzom. Sve je to dostupno u većim gradovima. Ipak, i u manjim sredinama dostupan je internet na kojem postoje interesantni recepti iz čitavog sveta. Pripremite namirnice koje inače koristite po novom receptu. Učinite taj mali pomak. I uživajte.
  4. setnja-prirodomBoravite napolju i kada je hladnoZima je godišnje doba kao i svako drugo. Postoji topla odeća koja nas štiti od hladnoće. Obucite džemper i rukavice, umotajte se toplim šalom. Izađite iz kuće i kad ne morate – ali želite. Bilo da smo sami ili u društvu, svež vazduh će nam prijati. Park, šuma, izletište van grada. Lagana šetnja, brzo hodanje ili trčanje – izbor je vaš. Blagi umor koji osećamo nakon boravka napolju doneće nam i osećanje radosti i osećanje rasterećenosti.
  5. Napravite kolaž od omiljenih fotografijaPotražite fotografije iz prošlosti koje vas podsećaju na neke lepe trenutke. Nove fotografije uglavnom čuvamo u elektronskom obliku. Izaberite neke koje ćete odštampati i pripremiti za kolaž. Nabavite tablu od plute sa drvenim ramom i čiode. Možete da nabavite i drveni ram u koji može da se ubaci više slika. Odaberite posebno mesto na zidu na kojem ćete držati kolaž. Svakodnevno ćete ga videti u prolazu i prisetiti se radosnih trenutaka. Neka to bude podsetnik da svakog dana kreiramo nove trenutke kojih ćemo se rado sećati.

Fotografije snimljene u prirodi ustupio mi je za objavljivanje Boris Okanović, na čemu mu od srca zahvaljujem.